söndag 21 november 2010

Love


Kärleken kan göra så ont. Det gör ont att älska någon som går ifrån en, som gör slut. Det gör ont att älska någon som dör. Det gör ont att älska någon som man inte vet älskar tillbaka. Det gör ont att älska någon som man inte kan få. Det gör ont att älska någon man inte får gensvar ifrån.

Men jag tror att kärleken alltid är god. Därför försöker jag bestämma mig för att aldrig låta min kärlek göra ont. Varför ska den göra det? Det är ju bara gott att älska? Det är vad man gör av kärleken som kan göra ont. Men kärleken i sig bör bara värma hjärtat tycker jag. Att känna kärlek till någon är fint. Låt det vara fint. Låt det fylla dig med värme för känslan i sig och för människan du älskar. Även om du inte får gensvar. För kärleken i sig är fin och god.

Jag känner mig många gånger priviligerad när jag tycker om någon eller älskar någon. Det är en häftig känsla. Och den ger energi. Om den får vara posititv. Det är ju jag eller du som bestämmer eller väljer hur vi ska använda känslan. Låt den vara positiv till minnet av eller för existensen av den person som är föremål för kärleken.

Jag är inte religiös. Tror varken på Gud eller Jesus. Men jag tycker att Jesus är en av alla symboler för kärlek. Därför tog jag med den här bilden.

Love is all you need . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar