torsdag 4 november 2010

En älskling . . .


Snart är det ett år sen jag flyttade ut ur huset. 15 december. Vi hade bestämt oss för att separera i slutet av september. Tre månader gick vi runt i huset och visste att det inte skulle vara så egentligen. Det var tufft.

Nu äntligen ska huset säljas. Exet har kämpat hårt för att rusta upp det. Jag har varit måttligt road. Ville sälja det direkt egentligen. Klarade inte av att vara där ute i huset med honom och hans nya kärlek. Inte för att jag inte unnar dem deras kärlek. Utan för att det fortfarande var mitt hus. Jag ville få ett slut på det. Bli av med huset. Nu är det dags. Huset ska läggas ut på nätet. Hoppas det blir några köpare som älskar huset lika mycket som jag har gjort.

Det är alltså snart ett år sen vi separerade. Jag var så befriad och lycklig när jag flyttade in i min nya fina lägenhet. Skönt att bo själv. Men i dag är jag lite missmodig. Jag trivs fortfarande väldigt bra med att bo själv. Men jag längtar efter samhörighet med någon. Eller snarare någon att dela min själ med. Närhet och innerlighet. Ömsesidig kärlek och förståelse. Är inte så säker på att jag vill flytta ihop med någon och bo tillsammans. Inte än, inte nu. Men en relation där vi träffas när vi känner för det. Någon själsfrände.

I dag känns det lite tungt och sorgligt. Jag vill inte för allt i världen ha tillbaks det liv vi hade, jag och mitt ex. Men livet var ju lite enklare på nåt sätt. Jag visste vad jag hade. Behövde inte fundera så mycket. Vissa saker var givna. Vad vi skulle göra i helgen. Hur vi skulle göra. Vi var en samkörningscentral och företag. La Familia. Och ändå vill jag inte ha tillbaks det.

Jag borde vara nöjd och glad. Det är jag också till viss del. Mycket.

Men som sagt. I dag, just i dag känns det lite tungt. Vill ha någon att älska och vill bli älskad, av någon. En liten önskan som nog alla bär på. En del ensamma och en del som lever i en relation som inte ger det. Så kan det vara. Jag har jättemånga att älska och bli älskad av. Det är tur det. Och jag känner mig så lycklig för att jag kan känna så mycket kärlek till så många.

Men, jag vill ha något mer. En älskling.

Fast det kommer det också. Tror jag. En älskling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar