onsdag 27 oktober 2010

Andra dagar . . .


Andra dagar blir det bättre. I dag har allting rullat på som det ska. Lektionerna har varit helt okej. Samtal med elever som känns bra. Hann göra lite listor och sånt som jag inte hunnit med tidigare. Eleverna är mina änglar. Liiiisa!!! Heeejj! Hur är det? Ont i foten?! Inte bra. Kramar och skoj och skratt. Kom och sätt dig här för fan Lisa! Får jag vara med på din lektion? Tror du inte på Gud??!!! Va??!! Va trur ru på ra? Kärleken!!? Hahahaahha!!! Bra! . . . En sån värme. I love you all.

Sista lektionen hade jag på skolan för nya svenskar. Bara två elever i dag. Men vilken lektion! Så kul när de väl kom igång. De lärde sig massor i dag tror jag. Om hur man ska blanda färger. Det är inte lätt för de att förstå när de inte riktigt har orden. Men det kommer! Då kan det stå göl och råd på pappret. Istället för gul och röd. Hahahaaha!! Det gör inget. De har lärt sig vad färgerna innebär och nästa gång kommer de lära sig hur det stavas. Jag är inte svenskalärare och rättar de inte så mycket. De måste få pausa från stavning ibland.

Pratade precis med min kära vän som ska åka utomlands till varmare breddgrader över lovet. Jag är sååå avundsjuk. Hon kommer att få det så skönt!!! Tråkigt också att hon ska vara borta tio dagar. Inte för henne, men för mig. Men jag ska ta varje dag som den kommer och bara njuta av ledighet. Lite jobb blir det ju alltid. Det har jag betalt för. Men mest ska jag slappa. Hoppas jag hinner fixa till min lägenhet också. Lite i alla fall.

Vissa veckor bara försvinner på en sekund. Men den här veckan tar aldrig slut. Tycker det har känts som torsdag varje dag! I dag också. Men det är ju bara onsdag. Två dagar kvar till helgen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar